Saturday 6 August 2011

Ayah & Ibu

Ayah & Ibu , tanpa dorang kita lahir dekat dunia ni ke ta ? Kita jejak ke kaki dekat dunia ni ? Ta right ? Hargai lah mereka sementara dorang masa ada . Aku nk cerita dengan korang tentang Ibu & Bapa . Sebab aku ada pengalaman aku tersendiri . Okay lah , dulu aku jahat en smpai ta dengar cakap parent aku . And then aku suka melawan cakap parent aku . Aku start sedar semua ni , time aku accident motor . Time aku form 2 . Aku dulu degil dgn parent aku semua , parent aku ta bagi aku kluar malam . Tapi aku tetap nk jgak kluar . Kawan ajak kluar , jum je . Bila family ajak kluar ? Hm tanak lah , mls lah nk kluar . Itu lah ayat aku guna slalu dekat parent . Tapi aku cakap kan , hargai parent kita . Sumpah aku kata , hargai dorang semasa dorang masih hidup di dunia ni . Aku just takut korang merana suatu hari nnt , sumpah . Kunci untuk hidup adalah parent . Utama kan kluarga , second baru kawan . Itu je aku mampu kata dekat korang . Tapi aku harap korang berfikir lebih panjang supaya korang ta tggi kan suara korang terhadap family korang . And hormat orang tua , alhamdullilah . Hidup aku lebih tenang berbanding dulu . Hormat dan hormati sesama manusia adalah kunci kebahagian aku , tapi korang aku tak tahu lah kan . Tapi aku just nk korang buka mata korang luas luas , and lihat lah parent korang sendiri . Korang tgk muka dorang , mcm mana dorang rasa apabila kita berkasar dgn dorang . Sedih ta ? Okay lah , kita cuma imaginasi lah kan apa bila kita da ada anak . If anak kita buat mcm tu kat kita , apa yg kita rasa ? Sakit hati right ? Hm , buat baik lah dgn parent kita and semua manusia di dlam dunia ni . Ta kira lah dia melayu ke cina ke india ke , dia tetap ada hati dan perasaan . So renung renung kan lah eh ? Selamat beramal kawan kawan .

No comments:

Post a Comment